*

Debatindlæg 09.02.2008 kl. 03:00

Lomborg igen, igen

MAN BURDE naturligvis afholde sig fra at svare på Bjørn Lomborgs tågede og vildledende indlæg.

Men for mine synders skyld gør jeg et sidste forsøg med en duplik til Lomborgs replik til mig 6/2.

Nej, Bjørn Lomborg, du oplyste aldeles ikke størrelsen af de sparede omkostninger ved en indsats mod den globale opvarmning. Jeg henviste dig ellers til den britiske regeringsrapport (Stern-rapporten), som konkluderer, at besparelserne er 5 til 20 gange større end omkostningerne ved en systematisk indsats.

Nu skriver du, at denne oplysning er i modstrid med den videnskabelige litteratur. Hvilken videnskabelig litteratur? Igen en af dine løse påstande.

Jeg forstår fuldt ud, at du ikke svarer på kritikken af dine metodisk misforståede cost-benefit-øvelser under betegnelsen Copenhagen Consensus. Det ville være alt for afslørende for grundlaget for dit daglige virke.

Følg
Jyllands-Posten
SE OGSÅ
Børn er blevet big business: Et barn eller pengene tilbage
Jacob Birkler, lektor, ph.d., formand, Det Etiske Råd
Man betaler kun for fertilitetsbehandlingen, hvis det ender med et barn. Som var det et hus, der skal sælges, deles risikoen mellem parterne.
Nu vil jeg ikke længere bukke hovedet og tie stille
Dorthe Karlskov, Hestehaven 19, Ebeltoft
Jeg er en bedstemor, og jeg opfordrer alle til at bruge demokrati, dialog og forhandling, ikke vold, drab og fornedrelse.
Vi har klaret os selv
Lene Petersen, Skovvej 21, Thorning, Kjellerup
Tillykke Camilla Hersom fra Radikale Venstre. Du har nu fundet ud af, at danskerne har opnået en længere levetid og giver 23/2 med ”Forever Young” dit bud på, hvad samfundet kan bruge det til, ud fra betragtningen om at vi gamle er ved at blive en dyr affære.
Trange vilkår for menigmand i den danske debat
Torben Bach Sørensen, Solvangs Alle 22, Grenaa
Man skal være cand.et-eller-andet for, at det teoretisk kan begrundes, at jeg har lov til at deltage i debatten.
forsiden lige nu

Politichefer bekymrede for radikaliserede kriminelle

Når bandemedlemmer bliver radikaliserede, risikerer de at blive indoktrineret med en sag, som de synes er værd at dø for, siger politichef.

Vrede SAS-ansatte vurderer næste skridt efter ultimatum

Kabinepersonalet er vrede efter beskeden om, at de bliver fyret, hvis de ikke møder på arbejde mandag.

Interessen for spektakulær megabygning er stigende

Aarhus Kommune oplever stigende interesse for at opføre det, der kan blive Danmarks højeste bygning på Aarhus Ø.

Gartnerier har ikke fået den lovede hjælp fra vækstpakker

To år efter regeringens første vækstpakke venter gartnerierne stadig på hjælp.

Moskva marcher mod frygten

I den største demonstration i flere år marcherede godt 50.000 i Moskva søndag. Drabet på Boris Nemtsov har skabt frygt, men også trods hos Ruslands hårdt pressede liberale opposition.

Alternativet får 1,2 procent i måling

Partiet debuterer med 1,2 procent i sin første Voxmeter-måling. Positiv overraskelse, siger stifter.
Annonce
Debat
Annonce
Kommentarer
Annonce
Søg i vejviseren
Annonce