*

Dette er et debatindlæg: Læsere, organisationer og politikere skriver debatindlæg, som Jyllands-Posten publicerer. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Debatindlæg

Hvordan beviser man tvang?

Da jeg læste socialrådgiver Bettina Posts omfattende klumme i ”Med andre ord” 8/9, måtte jeg konstatere, at der heldigvis er langt imellem, at jeg ser indlæg, der er så naive, som det Jyllands-Posten bragte om burka og niqab.

BP henviser til en lov, der har indledende ordlyd: »Tvinges nogen til at bære en beklædningsgenstand, der skjuler vedkommendes ansigt ...«. BP mener dermed, at paragraf 260 i straffeloven overflødiggør den nye lov om emnet.

Hvordan bærer man sig ad med at bevise, at det er tvang at bære burka eller niqab?

Vil du have meninger direkte i din indbakke? Tilmeld dig gratis og få de seneste indlæg fra Jyllands-Postens debatsektion én gang i døgnet - klik her, sæt flueben og indtast din mailadresse. Følg også JP Debat på Twitter

Følg
Jyllands-Posten
SE OGSÅ
Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
  • Har du spørgsmål? Find svaret her
Forsiden lige nu
Annonce
Annonce
Annonce

Blog: Venstre sikrer rimelighed i den fri bevægelighed

Morten Løkkegaard
EU og det indre marked er som helhed en stor gevinst for Danmark, dansk økonomi er til gavn for både vækst og velstand.

Europabevægelsen: EU’s troværdighed er på spil i Polen

Jens-Kristian Lütken, næstformand Europabevægelsen, København S
Polakkernes begejstring for EU bør udnyttes til at presse den polske regering i demokratiske spørgsmål.
Annonce
Annonce
Musik-Aarhus melder klar til Eskelund
Et forslag om at afsætte 10 mio. kr. til at indrette Eskelund som ny koncertplads møder roser fra Northside og en række andre musikaktører. Eskelund indgår i budgetforhandlingerne. 
Se flere

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her