*

Breaking
Få breaking news via vores app | Få nyheden på mail

Dette er et debatindlæg: Læsere, organisationer og politikere skriver debatindlæg, som Jyllands-Posten publicerer. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Debatindlæg

Hvem manipulerer i virkeligheden?

I et indlæg 8/9 påstår Lars Aslan Rasmussen (LAR), at jeg manipulerer. Ifølge LAR undlader jeg i mit indlæg at nævne, at LAR blev udsat for en »klokkeklar trussel«, ligesom han skriver, at jeg er fortaler for, at »ytringsfriheden skulle være total, så man helt ustraffet kunne slynge om sig med trusler og håne andre mennesker«. Hvad er så virkeligheden?

I min klumme 2/9 skrev jeg: »Tiltalte skrev også ting, som kunne opfattes som en trussel, hvilket var baggrunden for Aslan Rasmussens politianmeldelse«. Min kritik var alene rettet mod, at der var rejst tiltale for »hån, skældsord eller anden fornærmelig tiltale«, der ikke har noget med trusler at gøre. Afslutningsvist skrev jeg: »Til gengæld bør der være nultolerance over for trusler fremsat mod folkevalgte. Trues folkets repræsentanter til tavshed, er det et alvorligt demokratisk problem, der bør slås hårdt ned på.«

Begge LAR’s påstande er altså grebet ud af den blå luft og i klar modstrid med, hvad jeg skrev i det indlæg, som LAR tager udgangspunkt i. Spørgsmålet er derfor, hvem der i virkeligheden manipulerer?

Vil du have meninger direkte i din indbakke? Tilmeld dig gratis og få de seneste indlæg fra Jyllands-Postens debatsektion én gang i døgnet - klik her, sæt flueben og indtast din mailadresse. Følg også JP Debat på Twitter

Følg
Jyllands-Posten
Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
  • Har du spørgsmål? Find svaret her
Forsiden lige nu
Annonce
Annonce
Annonce

Blog: Det er helt sort

Signe Munk
Jo, Løkke, Pape og Samuelsen. Nedskæringer for 1 mia. på vores uddannelser kan mærkes. Det er helt sort.

Blog: Derfor elsker jeg cykling og hader fodbold

Mikael Jalving
Cykling er konservativt. Den dyrker gentagelsen, vanen, øvelsen, kontinuiteten og respekten for det givne. Cykling er ikke kun en kirke, cykling er også en kongerække.

Blog: Flertal kan banke regeringen på plads i forhold registreringsafgiften

Rune Lund
Der er flertal for en omlægning af registreringsafgiften, der fremmer miljø, sikkerhed og lukker skattehuller. DF kan vælge at banke regeringen på plads, eller lade sig kue af Liberal Alliance.

Karin Riis-Jørgensen: Stor risiko for at Danmark ender på EU's b- eller c-hold

Karin Riis-Jørgensen, tidligere MEP (V), Senior Rådgiver hos Kreab, København K
EU-Kommissionens formand arbejder med en byge af forslag, der skal styrke eurosamarbejdet, hvor Danmark ikke er med. Dermed svækkes Danmarks position i EU.
Annonce
Annonce
Biler
Den praktiske Volvo er på vej og vil være helt sin egen
Volvos nye XC40 er designet til moderne storbymennesker. Derfor er bilen proppet med praktiske detaljer, men også topmoderne teknik. Dansk introduktion til februar næste år. 
Se flere

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her