*

Dette er et debatindlæg: Læsere, organisationer og politikere skriver debatindlæg, som Jyllands-Posten publicerer. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Debatindlæg

Fordummende og åndsforladt tv

Jeg har tit haft lyst til at tage min fladskærm under armen og smide den ud til storskrald.

DR

Jeg har tit haft lyst til at tage min fladskærm under armen og smide den ud til storskrald. Efterhånden har jeg vænnet mig til først at tænde for tv kl. 21.30 for lige at få nyhederne. Dog sørger jeg altid for at slukke igen, før der lyder et »velkommen til vores vejr« – i bund og grund en meningsløs brug af velkomsthilsnen. Ved at slukke undgår jeg også at se på disse vejrprofeters fagter og gebærder.

Værst af alt i DR-tv er dog de evindelige udsendelser fra krejlernes verden. Her drejer det sig om at købe gammelt skrammel så billigt som muligt og sælge det videre så dyrt som muligt. Vi ser dem ankomme til de forskellige butikker, sige »hej og rart at se dig og ih, hvor er den gyngehest derhenne fed.«

Det er på så lavt et plan, at man må spørge, hvad DR bilder sig ind. Tror man, at vi danskere er et folk af kræmmersjæle? Tror de ansvarlige, at de aften efter aften, år efter år, kan lave så fordummende og åndsforladt fjernsyn? Ikke en fornuftig tanke, ikke en eneste fornuftig idé, men blot denne vælten sig omkring i tingene med snuhed, prutten om prisen og næsten ikke noget sprog. Blev jeg tvunget til at se mere af den slags, skulle der stå en spand ved siden af min stol, som jeg kunne kaste op i.

Jeg ved godt, at det her er skrevet af en sur, halvgammel mand. Men jeg mener faktisk, at der er brug for sure, halvgamle mænd (og kvinder, tak), som protesterer imod den omsiggribende fordummelse. Den siver frem snart sagt alle vegne, og ikke mindst i DR, der burde gå forrest i bekæmpelsen af den.

Vil du have meninger direkte i din indbakke? Tilmeld dig gratis og få de seneste indlæg fra Jyllands-Postens debatsektion én gang i døgnet - klik her, sæt flueben og indtast din mailadresse. Følg også JP Debat på Twitter

Følg
Jyllands-Posten
Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
  • Har du spørgsmål? Find svaret her
Forsiden lige nu
Annonce
Annonce
Annonce

Blog: Naser Khaders facebookvanvid virker - desværre

Christian Rabjerg Madsen
Naser Khader har lagt sine indsigtsfulde analyser af situationen i Mellemøsten på hylden og i stedet transformeret sin politiske kommunikation til usaglige personangreb og perfide latterliggørelser. Det virker desværre super godt på Facebook.

Verdens Bedste Nyheder: Kloden bliver klogere online

Thomas Ravn-Pedersen | Sophie Rytter
Digital og onlineuddannelse har bevæget sig fra niche til verdensomspændende succes med gratis kvalitetsprodukter.
Annonce
Annonce

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her