*

Dette er et debatindlæg: Læsere, organisationer og politikere skriver debatindlæg, som Jyllands-Posten publicerer. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Debatindlæg

Tillid til Skat må de ansvarlige genoprette

Om danskerne har tillid til Skat, afgør politikerne selv, da Skat er deres redskab i administrationen af de midler, der er vedtaget i fordelingsøjemed.

Tillid og ansvar går hånd i hånd og kan alene genoprettes ved, at skandaleårenes seneste politiske ledere (ca. syv) tilbagebetaler den fulde lønindkomst samt pension deraf for deres misregime mod bedrevidende. De må have været fuldt klar over enten manglende evner hos dem selv eller viden om udueligheden i systemet – uden rettidig omhu ved indgreb/bekendtgørelser.

Der er således tale om et objektivt ansvar – og ikke kun udygtighed, som just har frikendt bankdirektører i en anden selskabstømmersag.

Tilbagebetalingstiden er som sædvanlig 14 dage. Denne erstatningsgestus vil entydigt signalere anger og respekt over for vælgerne, der nu skal til lommerne for ”x’te” gang, selv om kompensationen er ren symbolik.

Vil du have meninger direkte i din indbakke? Tilmeld dig gratis og få de seneste indlæg fra Jyllands-Postens debatsektion én gang i døgnet - klik her, sæt flueben og indtast din mailadresse. Følg også JP Debat på Twitter

Følg
Jyllands-Posten
Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
  • Har du spørgsmål? Find svaret her
Forsiden lige nu
Annonce
Annonce
Annonce

Blog: Er Macron svaret på Frankrigs bønner?

Morten Uhrskov Jensen
I så fald skal han stort set ophæve tyngdeloven.

Blog: Gik du i fælden? Husk på, at flertallet ikke er curling-forældre

Camilla Schwalbe
Jeg bliver forarget, og er lige ved at gå i fælden, men så minder jeg mig selv om, at mediestanden er ukritisk, og at virkeligheden sjældent afbilledes proportionelt i medierne.

Blog: Kære unge mennesker,

Christina Egelund
Jeg tænker på jer i disse dage, når jeg læser og hører debatten om nutidens curlingforældre. I vil på Roskilde, selvfølgelig vil I det.

Optimisme: Europa genfinder styrken

| Anne Applebaum er kommentator ved The Washington Post. | © The Washington Post
Lige pludselig ser det gamle Europa mere stabilt, mere lovende og ikke mindst mere harmonisk ud.
Annonce
Annonce

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her