*

Dette er et debatindlæg: Læsere, organisationer og politikere skriver debatindlæg, som Jyllands-Posten publicerer. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Debatindlæg

Hvad integration ikke er

I JP 9/6 under overskriften ”Man kan være både dansker og muslim” skrev Alexander Skjernov Asboe: »Integration er, når to parter skal indordne sig hinanden.«

Jeg kan ikke være mere uenig. Integration er, når det accepteres at leve i et nyt land og leve efter det pågældende lands lov og ”regler”.

Hvis alle, som flytter til et nyt land (uanset begrundelsen), forventer, at det nye land skal tilpasse sig vedkommendes skik, vil de aldrig blive integreret.

Når man kommer til et nyt land og forventer, at indbyggerne ”indordner sig hinanden”, vil man aldrig blive integreret. Jeg har været i mange lande, hvor man, hvis man opførte sig, som man gør i Danmark, og forventede, at det blev accepteret, ville man få en overraskelse og bestemt skille sig ud fra indbyggerne. Kort sagt, man ville hurtigt blive upopulær.

Jeg vil nødig give en definition af, hvad integration er, men det er bestemt ikke, »når to parter skal indordne sig hinanden«.

Jeg kan ikke tænke på et eneste land, hvor det har givet integration.

Helt i orden at man lever efter sin religion og sine skikke, men de må aldrig overgå det pågældende lands. Hvis det er uacceptabelt, så flyt til et andet land.

Vil du have meninger direkte i din indbakke? Tilmeld dig gratis og få de seneste indlæg fra Jyllands-Postens debatsektion én gang i døgnet - klik her, sæt flueben og indtast din mailadresse. Følg også JP Debat på Twitter

Følg
Jyllands-Posten
Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
  • Har du spørgsmål? Find svaret her
Forsiden lige nu
Annonce
Annonce
Annonce

Blog: Måske går det bare ad helvede til

Rune Toftegaard Selsing
Tilbederne af Fremskridtet forstår ikke, hvorfor deres multikulturelle eksperiment er gået galt.

Blog: Grib din fjerboa, kys din kæreste, og vær stolt!

Erik Winther Paisley
PRIDE: Vi skal ikke acceptere, at ens sociale status, selvrespekt og respekt fra andre afhænger af, at man ikke træder udenfor. Alle bøsser skal være pridebøsser, hvis de ellers tør og kan.
Annonce
Annonce

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her