*

Dette er et debatindlæg: Læsere, organisationer og politikere skriver debatindlæg, som Jyllands-Posten publicerer. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Debatindlæg

En prins som reklamesøjle er ikke værdigt

I JP 9/6 bredte en artikel om Hans Kongelige Højhed prins Joachims bilinteresse sig over tre fulde avissider.

I JP 9/6 bredte en artikel om Hans Kongelige Højhed prins Joachims bilinteresse sig over tre fulde avissider. På hele tre fremtrædende fotos var han iført sin løbsdragt. Den var oversået med reklamer med et stort logo for Shell placeret centralt på brystet.

Det har da næppe været gratis for de mange firmaer at få deres logo udstillet på så fremtrædende en plads, og smart er det da at udnytte sin kongelige status for på den måde at få sig en ekstra indkomst. En indkomst, der kan lægges oven i en grundløn på 3.500.000 kr. betalt af det danske folk. Men er det en værdig måde at repræsentere det danske kongehus på? Min overbevisning er, at det synes vi danskere ikke.

Hovedparten af os er glade for og stolte af vor regent og vort kongehus og synes, at de gør et godt arbejde for Danmark hjemme som ude i verden. De gør det med naturlighed og værdighed. En prins af Danmark, der optræder som levende reklamesøjle, bidrager ikke til dette gode indtryk. Tværtom.

Vil du have meninger direkte i din indbakke? Tilmeld dig gratis og få de seneste indlæg fra Jyllands-Postens debatsektion én gang i døgnet - klik her, sæt flueben og indtast din mailadresse. Følg også JP Debat på Twitter

Følg
Jyllands-Posten
SE OGSÅ
Debat: Igen blev man overhalet af virkeligheden
Steffen Rasmussen, Skovlunde
»Også du, min søn Brutus« – Cæsars så velkendte replik på sit dødsleje om, at hans egen søn var blandt hans banemænd.
Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
  • Har du spørgsmål? Find svaret her
Forsiden lige nu

Kronik: Hovedfejlen ved DR er ikke en for høj licens

Ole Hyltoft, forfatter, fhv. bestyrelsesmedlem i DR
Fejlene ved DR er for meget popunderholdning, mangel på klassisk dannelse, og at medarbejderne ikke repræsenterer danskernes politiske forskellighed.
Annonce
Annonce
Annonce

Blog: Penge ødelægger fodbold

Jens-Kristian Lütken
Danmarks længste stadionpølser fås i Sundby Idrætspark

Blog: Opgør med bilafgifterne

Gitte Seeberg
Bilafgifterne bør omlægges til en teknisk model baseret på sikkerhed og miljø.
Annonce
Annonce

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her