*

Dette er et debatindlæg: Læsere, organisationer og politikere skriver debatindlæg, som Jyllands-Posten publicerer. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Debatindlæg

EU og den forbudte roamingafgift

EU

EU’s sidste forsøg på at gøre unionen populær er ved at ende som et selvmål.

Man vil meget gerne have, at EU skal fremstå som ét land uden grænser af nogen slags, fælles alting, og derfor har man forbudt opkrævning af roamingafgift. Det skal bare koste det samme at bruge mobilen over hele EU.

Det forsvinder udgifterne bare ikke af. Det bliver til, at de, der ikke rejser ud af landet, skal betale for dem, der gør. Det kan man ikke fra de meget EU-glades side tro på, gør unionen populær, i hvert fald ikke hos dem, der ikke rejser ud.

Jeg har ikke været ude af landet, siden jeg var otte dage på skiferie i Norge i 2008. Hvorfor skal jeg betale 240 kr. om året for, at andre rejser udenlands mere eller mindre hele tiden?

Jeg har fået et ”DK-only”-abonnement, som kun virker i Danmark. Hvis jeg ville rejse ud af unionen på ferie, f.eks. til England, der jo netop har meldt sig ud, kan jeg købe et simkort til mobilen i England for mindre end de 240 kr., jeg sparer pr. år.

Vil du have meninger direkte i din indbakke? Tilmeld dig gratis og få de seneste indlæg fra Jyllands-Postens debatsektion én gang i døgnet - klik her, sæt flueben og indtast din mailadresse. Følg også JP Debat på Twitter

Følg
Jyllands-Posten
Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
  • Har du spørgsmål? Find svaret her
Forsiden lige nu
Annonce
Annonce
Annonce

Blog: Mine favoritspisesteder i Københavns indre by

Jens Kindberg
Alt skal ikke handle om politik, så hvor skal man tage hen og spise?

Blog: Manchester: Børn skulle dø, fordi musik er haram

Jaleh Tavakoli
De havde ikke tegnet nogen profet, de havde ikke deltaget i nogen krige, de havde ikke undertrykt nogen eller udsat nogen for racisme. Men musik er haram.

Blog: Kundby-pigen er mere farlig end Blekingegade-banden og RAF

Anders Vistisen
Kundby-pigen er IKKE noget offer eller et forvirret barn, som flere juridiske eksperter har udtalt efter dommen i sidste uge.

Debat: Er vi blevet mere vant til fornærmelser?

Debatten i Danmark er sjældent kedelig, men i forhold til f.eks. Tyskland er den rå og ubarmhjertig. Er det en fordel?
Annonce
Annonce

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her