*

Dette er et debatindlæg: Læsere, organisationer og politikere skriver debatindlæg, som Jyllands-Posten publicerer. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Debatindlæg

En ”syg” ledersvipser

I JP-lederen 15/4 citeres miljø- og fødevareminister Esben Lunde Larsen (V) for i sin udtalelse om aktindsigt at have sagt: »Jeg mener, at det er et sygdomstegn i vores samfund, at der bliver søgt om aktindsigt i alt mellem himmel og jord.«

Herudfra konkluderer JP’s leder, at ministeren kalder gældende lov for »en sygdom i vores samfund«.

Vel gør ministeren da ikke det, han kalder måden, hvorpå mange mennesker anvender loven, for et sygdomstegn i vores samfund.

Det er jo noget helt andet end JP-lederens konklusion, og et fuldt acceptabelt synspunkt, som vel også en minister må have lov til at have!

Vil du have meninger direkte i din indbakke? Tilmeld dig gratis og få de seneste indlæg fra Jyllands-Postens debatsektion én gang i døgnet - klik her, sæt flueben og indtast din mailadresse. Følg også JP Debat på Twitter

Følg
Jyllands-Posten
Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
  • Har du spørgsmål? Find svaret her
Forsiden lige nu
Annonce
Annonce
Annonce

Blog: Skiftedag.

Finn Slumstrup
Farvel og tak. Jeg trækker mig bukkende tilbage.

Blog: Om Charlottesville, alt-right og fremtiden

Morten Uhrskov Jensen
Jeg spår, at alt-right vil vinde frem i USA i de kommende år.

Blog: Mangfoldigheden er over os

Mikael Jalving
Hvis blot de muslimske ghettoer var parallelle fænomener – lidt som ufo'er – kunne vi sove roligt om natten.

Diis-forsker: Militærindgriben forværrer Yemens dybe krise

Maria-Louise Clausen
Efter næsten to og et halvt års militær indgriben har Yemen udviklet en politisk og humanitær krise.
Annonce
Annonce

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her