*

Dette er et debatindlæg: Læsere, organisationer og politikere skriver debatindlæg, som Jyllands-Posten publicerer. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Debatindlæg

Tyrkiets plads

»Tyrkiets plads er i Europa,« fastslår Jyllands-Postens lederskribent 13/3. Tyrkiet har sammen med 56 andre medlemsstater i OIC (Organisation of Islamic Cooperation) underskrevet Cairo-deklarationen i 1990 og dermed forpligtet sig til at have de islamiske sharialove som et indiskutabelt retsgrundlag.

Ethvert efter europæisk opfattelse civiliseret menneske, blandt andet kendetegnet ved accept af Den Europæiske Menneskerettighedskonvention, må naturligvis kategorisk afvise shariaen og dennes barbari. Stening af kvinder, afhugning af hænder og fødder, drab af frafaldne etc. Det burde derfor være indlysende for enhver, at et medlem af OIC ikke samtidig kan være medlem af EU. Kære journalister og andre. Hvad ville verden ikke være blevet forskånet for, hvis meningsdannere i tide havde læst og forstået Lenins og Hitlers hadefulde skrifter. Læs dog islams hellige bøger, og vågn op.

Vil du have meninger direkte i din indbakke? Tilmeld dig gratis og få de seneste indlæg fra Jyllands-Postens debatsektion én gang i døgnet - klik her, sæt flueben og indtast din mailadresse. Følg også JP Debat på Twitter

Følg
Jyllands-Posten
Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
  • Har du spørgsmål? Find svaret her
Forsiden lige nu
Annonce
Annonce

Blog: Tabuet i mine trusser

Annika Smith
For få uger siden løj jeg en skotte lige op i ansigtet på grund af ting, der foregik i mit underliv. Det gør jeg ikke igen.

Blog: Mobilisering i yderområderne

Finn Slumstrup
Udkantsdanmark erkender stadig stærkere, at samarbejde er nødvendigt.

Debat: Foregangslande over hele verden siger nej til plasticfrås

Sophie Rytter, redaktør | Thomas Ravn-Pedersen, direktør Verdens Bedste Nyheder
Hvad har Californien, Rwanda og Marokko til fælles? De har droppet plasticposerne.
Annonce
Annonce

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her