*

Dette er et debatindlæg: Læsere, organisationer og politikere skriver debatindlæg, som Jyllands-Posten publicerer. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Debatindlæg

Kan det betale sig at gå tilbage til Pihl & Søn-fuseren?

Nogle gange kan det være en god idé at samle handsken op og kapitalisere på et kendt brand.

Der bliver nu pustet nyt liv i entreprenørfirmaet Pihl & Søn, som genopstår med nye ejere. Men er det egentlig en god idé? Kan man puste liv i et dødt brand, der gik ned med et ordentligt brag? Kan folk og potentielle kunder se ud over den triste historie, som udspillede sig i 2013, hvor Pihl & Søn fra den ene dag til den anden gik konkurs.

Med Pihl & Søn kan det på papiret give rigtig god mening for de nye ejere. Det 126 år gamle entreprenørfirma har stået for opførelsen af nogle af de mest kendte bygninger i Danmark. Operaen, FN’s hovedkvarter i Københavns Nordhavn, Skuespilhuset og Tietgen-kollegiet i Ørestaden.

Fokus på de positive sider

Nogle gange kan det være en god idé at samle handsken op og kapitalisere på et kendt brand. Opgaven bliver derfor at fokusere på de mange positive projekter, som Pihl har gennemført. Pihl & Søn har en flot og gloværdig historie, og det er afgørende, at selskabet får dem bragt i fokus i den kommende tid.

Omverdenen og især potentielle kunder skal opfatte selskabet positivt, og det sker kun ved at fremhæve alt det gode, som står tilbage efter det ikoniske entreprenørfirma. Det faktum, at der er nogen, som tør tage navnet i brug igen, vidner om, hvor stærkt varemærket i virkeligheden er. Selskabet er gennem mange år blevet forbundet med kvalitet og godt håndværk, og det er de dyder, som man skal vende tilbage til. Ikke mindst skal man benytte det talerum og momentum, som den nok så sensationelle genopståen giver mulighed for.

Ekstra høje krav til ydmyghed

Men hvordan kan man så ændre opfattelsen af navnet Pihl & Søn? Man skal gennem sit arbejde bevise, at navnet igen er til at regne med, og det kan man kun gøre ved at levere gode, sunde og holdbare løsninger til sine kunder. Ikke bare ved at sige, at man vil netop det.

Ligesom alle andre virksomheder er man afhængig af at levere et produkt og en service, som kunderne med glæde vil betale for. Det gælder i alle brancher, men når man forsøger et genrejse et brand som Pihl & Søn, stiller det ekstra høje krav til ydmyghed i tilgangen til arbejdet.

Vil du have meninger direkte i din indbakke? Tilmeld dig gratis og få de seneste indlæg fra Jyllands-Postens debatsektion én gang i døgnet - klik her, sæt flueben og indtast din mailadresse. Følg også JP Debat på Twitter

Følg
Jyllands-Posten
SE OGSÅ
Debat: Larmende tavshed efter terror
Peter Mikkelsen, Vojens
Så har der igen været et forfærdeligt terrorangreb i Europa.
Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
  • Har du spørgsmål? Find svaret her
Forsiden lige nu
Annonce
Annonce
Annonce

Blog: Se mere tysk tv!

Finn Slumstrup
Vi kan lære af debatkulturen i vort sydlige naboland.

Blog: Ishøj lader de ledige i stikken

Maria Bille Høeg
Når kommunerne sidder på hænderne, går det ud over de ledige.

International debat: Store udfordringer venter Macron

Poul Skytte Christoffersen
Højt på den franske europapolitiske dagsorden står et reformeret og effektivt eurosamarbejde, men først skal præsident Macron vinde flertal i nationalforsamlingen ved valget i juni og vise, at han selv kan gennemføre reformer.
Annonce
Annonce

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her