*

Dette er et debatindlæg: Læsere, organisationer og politikere skriver debatindlæg, som Jyllands-Posten publicerer. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Debatindlæg

Stop for kvoteflygtninge

Systemet med kvoteflygtninge er efter min mening forkert og bør ændres.

Der er i dag på verdensplan omkring 50 millioner flygtninge, der er fordrevne fra deres hjemlande, og tallet er voksende. Ud af disse udvælger repræsentanter for de danske myndigheder hvert år ca. 500 personer, der får tilbud om at få asyl i Danmark. Med andre ord en dråbe i havet.

Det er efter min mening umoralsk på denne måde at udvælge et antal personer, som man herefter bruger penge på at forsøge at integrere, mens de øvrige mange millioner mennesker bliver siddende tilbage i deres telte. Det er den værste form for lotto-humanisme og bør i stedet erstattes af et system, hvor man bruger de samme penge på i stedet at hjælpe i de lejre, hvor flygtningene er. Hvor mange skoler, klinikker eller huse kan man få for de samme penge – har de danske myndigheder i det hele taget regnet på det?

Jeg er godt klar over, at de danske politikere gerne vil støtte FN, men man kunne i det mindste starte med at spørge FN’s flygtningeorganisation UNHCR, om den hellere ville have pengene.

Følg
Jyllands-Posten
SE OGSÅ
Debat: Ikke alle fortjener hjælp
Markus Holse, rejsende, Prag, Tjekkiet
Jeg reddede en fugl i dag. Faktisk døde den, da vi kom ind ad døren, og jeg indrømmer, at jeg græd.
Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
  • Har du spørgsmål? Find svaret her
Forsiden lige nu
Annonce
Annonce
Annonce

Blog: Er Macron svaret på Frankrigs bønner?

Morten Uhrskov Jensen
I så fald skal han stort set ophæve tyngdeloven.

Blog: Gik du i fælden? Husk på, at flertallet ikke er curling-forældre

Camilla Schwalbe
Jeg bliver forarget, og er lige ved at gå i fælden, men så minder jeg mig selv om, at mediestanden er ukritisk, og at virkeligheden sjældent afbilledes proportionelt i medierne.

Blog: Kære unge mennesker,

Christina Egelund
Jeg tænker på jer i disse dage, når jeg læser og hører debatten om nutidens curlingforældre. I vil på Roskilde, selvfølgelig vil I det.

Optimisme: Europa genfinder styrken

| Anne Applebaum er kommentator ved The Washington Post. | © The Washington Post
Lige pludselig ser det gamle Europa mere stabilt, mere lovende og ikke mindst mere harmonisk ud.
Annonce
Annonce

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her