*

Debatindlæg

Jelved som fredsstifter

JEG MÅ gribe til pennen.

Jeg hører i TV2 News Simon Emil Ammitzbøll (R) sige, at der findes partier i Danmark, som lever af at skabe splid mellem indvandrere og danskere.

Det er selvfølgelig Dansk Folkeparti, som igen skal være skurken.

Hvor er det frygteligt at høre på sådan noget ævl. Det er SR's ganske hovedløse politik gennem 10 år, der er skyld i den suppedas, vi sidder i nu.

Jeg tænker ofte, når jeg hører om mordtrusler, terrortrusler, bilafbrændinger, Muhammed-ballade, you name it: Lad dog alle de gode mennesker, som har ønsket og ønsker denne situation, gå sammen med disse bøller og lad dem drøfte problemerne på et højere intelligent niveau og lad så os andre blive fri.

Hvis bare Marianne Jelved husker at svinge tasken, når parterne uden tvivl til enighed.

Følg
Jyllands-Posten
SE OGSÅ
Debat: Er der noget galt?
Jacob Jensen, kommunikationsstuderende, medlem af VU, Langenæs Allé 33, 2. tv., Aarhus C
Forleden morgen, da jeg stod under bruseren, lyttede jeg til John Mogensens ørehænger fra 1971. ”Der er noget galt i Danmark,” lyder teksten.
SF-næstformand: Privathospitaler løser hovedsageligt de lette opgaver
Signe Munk, næstformand SF Mosegårdsvej 23, st., Vangede
Vi stopper reelt med at have et sundhedssystem, hvor de mest syge prioriteres først, og hvor man i regionerne kan prioritere sundhedskronerne mellem afdelinger og indsatser.
Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
  • Har du spørgsmål? Find svaret her
Forsiden lige nu
Annonce
Annonce
Blogs

Blog: Den danske ligestillingsdebat er pinligt elitær

Angela Brink
Ofte i den danske debat om kvinders rettigheder er det venstresnoede kvinder, vi hører. Men emnet ligger faktisk også borgerlige på sinde. Her fortæller en af dem – Jane Heitmann fra Venstre – hvad hun arbejder for i forhold til ligestilling mellem kønnene.
International debat

Debat: USA’s efterretningschef fik et liv i skyggen af terrortruslen

David Ignatius
Den 75-årige James Clapper har i næsten seks år været USA’s øverste efterretningsofficer, og han har tidligere erkendt, at USA havde »undervurderet« Islamisk Stat.
Kommentarer

Kommentar: Denne gang ser det hele noget mere mudret ud

JETTE ELBÆK MARESSA
I 1992, da danskerne stemte nej til Maastricht-traktaten, stod det forholdsvis hurtigt klart, hvad man skulle forhandle med de øvrige EU-lande om.
Annonce
Bolig
Gør et kup: Køb et håndværkertilbud i København
I flere byer stryger boligmarkedet derudaf med kvadratmeterpriser højere, end de sjældent har været før. En smutvej til lavere priser er at købe boligerne i dårligst stand. Men også disse er yderst eftertragtede blandt boligkøberne. 
Se flere

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her