*

Debatindlæg

Lomborg igen, igen

MAN BURDE naturligvis afholde sig fra at svare på Bjørn Lomborgs tågede og vildledende indlæg.

Men for mine synders skyld gør jeg et sidste forsøg med en duplik til Lomborgs replik til mig 6/2.

Nej, Bjørn Lomborg, du oplyste aldeles ikke størrelsen af de sparede omkostninger ved en indsats mod den globale opvarmning. Jeg henviste dig ellers til den britiske regeringsrapport (Stern-rapporten), som konkluderer, at besparelserne er 5 til 20 gange større end omkostningerne ved en systematisk indsats.

Nu skriver du, at denne oplysning er i modstrid med den videnskabelige litteratur. Hvilken videnskabelig litteratur? Igen en af dine løse påstande.

Jeg forstår fuldt ud, at du ikke svarer på kritikken af dine metodisk misforståede cost-benefit-øvelser under betegnelsen Copenhagen Consensus. Det ville være alt for afslørende for grundlaget for dit daglige virke.

Følg
Jyllands-Posten
SE OGSÅ
Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
  • Har du spørgsmål? Find svaret her
Forsiden lige nu
Annonce
Annonce
Blogs

Blog: Endelig kan unge asylægtepar bo sammen igen

Louise Holck
Det er en glædelig nyhed, at unge asylægtepar, der blev tvunget fra hinanden, nu igen kan få lov til at bo sammen. For siden reglen om tvungen adskillelse blev indført, har det haft store konsekvenser for flere af parrene.

Blog: Hvem kan man stole på nede i EU?

Anders Vistisen
Hvorfor har EU kritiske revisorer, hvis man alligevel ikke vil høre på dem, når de overbringer ”dårlige nyheder”?
International debat

Diis: Tyrkiet bør holdes tæt til Europa

Cecilie Stokholm Banke
En kritisk revurdering af forholdet til Tyrkiet er nødvendig, men det vil hverken gavne Danmark eller resten af Europa at skubbe Tyrkiet fra sig.
Kommentarer
Annonce
Annonce
Bolig
Ny trend: Mormorsyssel på vej tilbage i moderne og humoristisk udgave
De traditionelle blomstermønstre er passé og erstattes af moderne design med et tvist af humor. Og færdige broderikit og kurser i korssting går som varmt brød, viser tendensen. 
Se flere

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her