*

Syddjurs

Ebeltoft skal vænne sig til nyt turistbureau

Den første sæson uden det gamle markante turistbureau ved havnen har budt på både problemer og gode ting.

Det kom som et kæmpe chok for erhvervsdrivende, turistforeningen og kulturinstitutioner i Ebeltoft, da Destination Djursland meldte ud, at det markante turistbureau i Ebeltoft havde haft sin sidste sommer som turistbureau.

Denne sommer og fremadrettet er det hos Fregatten Jylland, at turisterne skal hente den information, som de var vant til at hente blot 100 meter længere henne på p-pladsen.

Men det har ikke været lige let for turisterne, er oplevelsen hos Turistforeningen for Ebeltoft og Mols.

»Den oplevelse som vi står tilbage med efter denne sommer, er en form for frustration. Det har ikke fungeret så godt, som vi kunne have håbet på, og der har været mange mennesker foran ishuset eller andre steder på parkeringspladsen, som har måttet agere turistinformation for turisterne i stedet eller henvise dem til Fregatten Jylland,« siger Jørgen Laugesen, formand for Turistforeningen for Ebeltoft og Mols.

Informationsmangel

Ifølge ham er det især en manglende information om, at turistbureauet ikke længere holder til i den sort/hvide bygning, som er årsagen.

»Det er simpelthen et udslag af, at der ikke har været informeret godt nok i det her første år. Et meget mere tydeligt skilt om, at turistinformationen er at finde på Fregatten Jylland, havde hjulpet,« siger formanden, der ikke er i tvivl om, at det nok skal blive godt med turistinformationen på sigt.

Og det er også opfattelsen hos Destination Djursland, hvor direktør Flemming Rasmussen er ganske godt tilfreds med den første sæson – men også er klar til at gøre mere.

»Det har egentlig fungeret ganske fint hos Fregatten Jylland. Der er selvfølgelig ting, som kan blive bedre, og det vil vi kigge på sammen med Fregatten Jylland. Det har måske ikke været helt tydeligt nok, at turistkontoret er flyttet, og der vil vi se på, om vi kan gøre noget mere eller andet, så det bliver endnu mere tydeligt,« siger Flemming Rasmussen, der også i løbet af sommeren har fået tilbagemeldinger fra lokale erhvervsdrivende om, at turisterne ikke har haft lige nemt ved at finde ud af de nye forhold.

»Det er nok især de turister, som er vant til at komme til Ebeltoft og er vant til, at Turistbureauet er det samme sted, der har haft svært ved at finde det nye. Men så har folk heldigvis hjulpet dem godt på vej.«

Bliver på fregatten

Hos Fregatten Jylland er man godt tilfreds med, hvordan sæsonen er forløbet.

»Det har kun været en rigtig god oplevelse fra vores side. Der har været rigtig mange mennesker inde at spørge om hjælp, og der har også været en del, som er blevet interesseret i Fregatten Jylland på den måde,« siger direktør Lars H. Olesen.

Det betyder dog ikke, at der ikke kan forbedres ting.

»Vi skal have rykket lidt rundt på tingene i indgangen, så det bliver mere tydeligt, hvor turistinformationen er, og så vil vi gerne have turistformidlerne til at komme forbi med deres brochurer, så det hele kan blive samlet,« lyder det fra direktøren.

Næste sommer lover direktøren, at turistbureauet hos Fregatten Jylland vender tilbage.

Følg
Jyllands-Posten
Forsiden lige nu
Annonce
Seneste nyt
Se flere
Annonce
Kommentar
Debatindlæg

Debat: Skal ældre og syge uden pårørende overlades til sig selv?

Anette Nellemann Pedersen, sygeplejerske, stud.cand.jur., Aarhus Universitet
3/9 bragte jp.dk en artikel med overskriften: ”Hver anden pårørende hjælper deres ældre og syge, hver dag eller flere gange om ugen”.

Debat: Frustrationer efter fodboldkampen AGF-Lyngby – en hån mod spillets ånd

Ole Juul, tidl. sognepræst, skribent og foredragsholder, Lilleåvænget 6, Hadsten
Mandag aften blev en aldeles uforløst stund, og ærgrelsen over, at en dommer, der åbenbart intet fornemmer af spillets ånd, med en så tåbelig kendelse ødelagde aftenen, sidder i mig endnu.
Restauranter

Velsmag og velbehag ved åen

Ferdinand er både hotel, bar og restaurant, og det giver liv i restauranten, hvor tjenere og kokke formår at sprede god stemning og kreere god mad.

Et pletskud i spisesalonen

Smørrebrød er vel typisk noget, man spiser til frokost. På Kählers Spisesalon serveres det imidlertid også til aften. Suppleret med forret og dessert er det fint.
Annonce
Annonce

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her