*

Dette er en kommentar: Kommentaren er udtryk for skribentens egen holdning.

Ugen på spidsen

Sæbekasser og søpapegøjer

Ugen på spidsen om Coldplay, Pape, B.S. og Grønland.

Det er aldrig for sent at få et godt liv, skriver B.S. Christiansen på sin hjemmeside. Han stopper hos AGF. Arkivfoto: Tobias Nicolai

Mandag – smuk

Smukfesten er slut, og i

avisen kalder publikum 2017-udgaven for »næsten perfekt«.

»Alle er så søde, og der sker bare noget hele tiden, og det var bare vildt godt,« publer jublikum.

Og så er hende her særlig god, synes jeg:

»Der har måske manglet et stort hovednavn. På den anden side er det ikke så vigtigt. Der er flere koncerter, jeg alligevel aldrig nåede, fordi jeg mødte nogle interessante mennesker.«

Med sådan en feedback må det altså være en spøjs opgave at være Smukfest-ledelse, for det giver jo to muligheder:

»Vi booker Coldplay til næste år.«

»Vi bygger en bar af spånplader, hvor alle flyver rundt som i en rumraket.«

Tirsdag – ulovligheder

Ugens bedste Facebook-grin indtræffer, da jeg opdager Rokoko-Posten:

»Søren Pape på strammerkurs: Vil forbyde al kriminalitet.«

Det er genialt, det dér.

Og det har Pape også set:

»Hvis man på den måde mærker på sin egen krop, at der er konsekvenser ved at gøre kriminelle ting, så er jeg ret sikker på, man tænker sig om to gange, før man går ud og gør noget, man ikke må.«

Onsdag – B.S.

Efter godt et års samarbejde er AGF og B.S. Christiansen gået hver til sit, fortæller avisen.

Parterne var ikke enige om, hvad der skulle stå i kontrakten.

»Jeg er blevet tilbudt en forlængelse af min kontrakt, men kunne ikke indgå på de vilkår, som klubben kunne tilbyde mig i den nye sæson,« siger B.S.

Det var så det, og dermed har klubben og spillerne ikke længere adgang til de gode råd fra ”en af Natos bedst uddannede elitesoldater”, som B.S. præsenterer sig på sin egen hjemmeside.

Det er trist, men heldigvis for de hvide har Ugen på Spidsen gjort sig den ulejlighed at gennemtrawle B.S.-hjemmesiden for guldkorn, og de kommer her:

»Det er aldrig for sent at få et godt liv.«

»Samarbejde er let, hvis man vil.«

»En forudsætning for at lede andre er, at man kan lede sig selv.«

No shit, Sherlock, og så også den her, som jo er direkte anvendelig for de hvide på banen:

»Hvis du vil have bolden, må du gøre dig spilbar.«

Torsdag – mad

Avisen fortæller om et sjovt event, som går løs under Food Festivalen i festugen.

Her arrangeres ”Det gode bord”, som er et 277 meter langt bord med plads til 820 gæster i to dage.

Det kan man købe en billet til, men bordet er inddelt i otte zoner/temaer, og her skal man vælge f. eks. thai, japansk, peruviansk eller – og det lyder spændende – ny grønlandsk mad.

Sælsuppe, hvalspæk eller måske indbagt søpapegøje?

Min vinder blandt de otte zoner er dog denne her:

»The catastrophic meal – what are we going to eat in 2067?«

Fredag – events

»Alle tiders største fadæse«.

Sådan lyder noget af overskriften for et læserbrev om planerne for en udvidet Tangkrogen med plads til flere og større events, og læseren kritiserer især politikernes begejstring for events og manglende forståelse for natur og ro og den slags.

Det kunne der for øvrigt godt komme en interessant valgkampsdebatplakat ud af:

»Event eller stilhed?«

Man kunne også overveje et advarselsskilt ved bygrænsen:

»Du kører nu ind i en zone, hvor der kan forekomme events.«

Men ét er hyggenyggen på Tangkrogen, noget andet er min botaniske baghave.

Og der skal I så’gu’da-i-himlen se et event for alle pengene søndag, når The Red Bull Soapbox Race går løs.

Bliver det hel åndssvag larm og støj og ståhej og trafikkaos og fulde unge mennesker, der tisser i hækken, og uroligheder og optøjer og råb og skrig?

Jeps.

Bliver det sjovt?

Jeps.

 

Følg
Jyllands-Posten
Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
  • Har du spørgsmål? Find svaret her
Forsiden lige nu
Ugen på spidsen
Et tilbageblik på ugen der gik, hvor den aarhusianske folkesjæl spiddes med et stænk satire og ironi af journalist Jørgen Rye. Infotainment og goddawdo fra selve smilets by.
Et tilbageblik på ugen der gik, hvor den aarhusianske folkesjæl spiddes med et stænk satire og ironi i JP Aarhus af journalist Jørgen Rye, der har skrevet om Aarhus i byens aviser siden 1995.

Infotainment og goddawdo fra selve smilets by.

Annonce
Annonce
Annonce
Tydeligt ironisk BBC-vært læste gammel nyhed på direkte tv
BBC-værten kunne i denne uge afsløre, at det britiske kongehus får en ny baby til april - men det er en gammel nyhed, bemærkede værten lettere ironisk. 
Se flere

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her